نشستن دست‌ها بلای جانتان می شود
درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید.این وبلاگ به خاطر بابای مهربونم که عمرشو صرف تعلیم وتربیت دانش آموزان وما کرد تا همه دکتر ومهندس بشویم .روحش همیشه شاد. به خاطر اینکه چون سکته قلبی ناگهانی ما را ترک کرد و ما را تنها گذاشت. من سعی کردم تمام علائم و راهکارهای آن را برای استفاده در دسترس همگان بگذارم به امید روزی که هیچ بابا ومامانی ناگهانی بچه هاشونو ترک نکنند و سایه آنها سالهای سال بالای سربچه هاشون بموند.هر کسی که از مطالب وبلاگ استفاده می کند یک فاتحه هم برای بابام بخوند.ممنون ."بابا خیلی خیلی خیلی دوستت دارم."
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان غلام_افرا و آدرس gholamafra20.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 29
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 270
بازدید ماه : 269
بازدید کل : 222757
تعداد مطالب : 377
تعداد نظرات : 18
تعداد آنلاین : 1



كد ماوس



عکس قلب و لب



کد متحرک کردن عنوان وب


ابزار وبلاگ  ,کد تغییر شکل موس برای وبلاگها و سایتهاکد تغییرشکل موس

بِسْمِ اللّهِ الْرَّحْمنِ الْرَّحيمْ اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً
غلام_افرا
علمی / مذهبی /تاریخی
یک شنبه 5 مرداد 1393برچسب:شستن دستها, :: 23:12 ::  نويسنده : معصومه رستمی       

کار اشتباه موقع شستن دست ها

1- شستن دست ها با آب گرم

استفاده از آب گرم موقع شستن دست ها به یک باور نادرست برمی گردد: اینکه آب گرم می تواند جرم های دست را از بین ببرد.

 

هرچند این باور به خودی خود نادرست نیست، اما استفاده از آب گرم برای شستن دست ها باعث افزایش حساسیت و آسیب پوست می شود.

 

دمای آب برای شست‌وشوی دست‌ها بهتر است ولرم مایل به گرم باشد که قدرت پاک‌کنندگی بیشتری داشته باشد. بعد از آن می‌توان از آب سرد استفاده کرد تا موجب نشاط پوست شود.

 

نکته مهم این است که اگر صابون در دسترس نبود، شستن دست‌ها با آب خالی نیز می‌تواند برخی میکروب‌ها را از دست‌ها پاک کند.

استفاده از ژل ضدعفونی کننده به شرط آنکه جایگزین شست‌وشوی دست ها با آب و صابون نشود و فقط در شرایط بی آب و صابونی مورد استفاده قرار بگیرد، خوب است

 

2- استفاده از صابون آنتی باکتریال

تحقیقات نشان داده اند صابون معمولی و آب به اندازه صابون های آنتی باکتریال موثر واقع می شود.

 

همچنین گفته می شود موادی مثل تریکلوسان و سایر ضدباکتری های موجود در این صابون ها باعث ایجاد مشکلات تیروئیدی، حساسیت، اضافه وزن و تضعیف کارکردهای عضلانی بدن می شود.

 

بنابراین اول از همه سراغ آب و صابون معمولی بروید و بعد هم مراقب مواد تشکیل دهنده صابون ها باشید، چون حتی بعضی از اسانس های صابون ممکن است سمی باشند. برای همین هم بهتر است تا جایی که برایتان مقدور است از صابون های بدون بو استفاده کنید که این خطر را هم ندارند.

 

3- کف نکردن صابون

کارکرد صابون به همین کف کردنش وابسته است. صابون بایستی کف کند تا تمام میکروب ها و چربی هایی که روی سطح پوست تان نشسته اند، پاک شوند.

 

اگر فکر می کنید یک دور گرداندن صابون برای پاک کردن دست هایتان کافی است، سخت در اشتباهید. یادتان باشد بعد از اینکه صابون به خوبی کف کرد، کف دست، پشت دست، بین انگشت ها و حتی زیر ناخن ها باید صابون مالی و شسته شوند.

 

4- تند شستن دست ها

اشتباه دیگری که ممکن است در رابطه با شستن دست هایتان انجام دهید، زود شستن آنهاست. خیلی از پدر و مادرها بالای سر بچه ها می ایستند و آنها را تشویق می کنند مدت زمان بیشتری دست هایشان را به هم بسابند، اما وقتی نوبت به خودشان می رسد این کار را خیلی سریع انجام می دهند و بهانه می آورند که عجله داشتیم!

 

سلامتی که عجله بردار نیست!

اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید بهتر است خودتان را مقید کنید که شستن دست هایتان حداقل سی ثانیه طول بکشد. در این مدت به صابون اجازه می دهید عملیات پاکسازی خودش را کامل کند و میکروب ها را به خوبی از بین ببرد.

 

5- استفاده از ژل ضدعفونی به جای صابون

استفاده از ژل‌های ضدعفونی کننده به شرط آنکه جایگزین شست‌وشوی دست ها با آب و صابون نشود و فقط در شرایط بی آب و صابونی مورد استفاده قرار بگیرد، خوب است.

 

اگر به آب دسترسی ندارید، سراغ این ژل‌ها بروید، اما در صورتی که دستشویی نزدیک است، ریسک نکنید، چون این ضدعفونی‌کننده‌ها هر چقدر هم که خوب باشند فقط انواع خاصی از میکروب‌ها را نابود می‌کنند نه همه شان را.

فرآوری: نیره ولدخانی

بخش سلامت تبیان


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: